INTRODUCTIE
Op zoek naar een representatieve kantoorruimte in hartje Rotterdam? Plein Kantoren is een plek voor eigenzinnige creatieve denkers, makers en doeners. Voor ruwe diamanten. Geen dertien in een dozijn. Een plek waar je gefocust kunt zijn op je eigen bedrijf, maar ook kantoorgenoten treft die net zo ambitieus zijn als jij.
Bij Plein Kantoren onderneem je niet zo maar ergens. In dit fraai gerenoveerde iconische pand uit de wederopbouw is elk detail doordacht, ademt elke ruimte kwaliteit, van entree tot dakterras. Onze kantoorruimtes zijn bovendien instapklaar en inclusief faciliteiten en services. Zo kun jij meteen met veel plezier aan de slag.
Plein Kantoren biedt een uitstekende gelegenheid voor bedrijven die op zoek zijn naar een ‘plug and play’ werkomgeving met hoogwaardige voorzieningen zoals een dakterras (met zicht op de Coolsingel). De locatie is centraal gelegen in de binnenstad en daardoor perfect bereikbaar.
In totaal beschikt Plein Kantoren over vier verdiepingen die zijn onderverdeeld in 8 turn-key kantoorunits per verdieping. De kantoorruimte binnen het gebouw kent een zeer compleet opleveringsniveau. Iedere kantoorruimte is voorzien van maatwerk meubilair, daarnaast zijn er gedeelde voorzieningen aanwezig waaronder diverse vergaderruimten variërend van 6 tot 12 personen (per verdieping), luxe pantry met benodigde inbouwapparatuur (Quooker, combi-magnetron, koffiemachine per verdieping), dakterras, call booth, douche, afgesloten fietsenstalling en Mypup. U kunt al huren vanaf zes maanden. Kortom, een uitstekende huisvestingsmogelijkheid zonder zorgen in het centrum van Rotterdam.
SPECIFICATIES
– Gelegen aan het Stadhuisplein;
– Turn-key opleveringsniveau;
– Vergaderruimten zonder additionele kosten;
– Flexibele huurtermijn.
BESCHIKBAARHEID (PER UNIT)
‘Small’: 3 tot 5 werkplekken
‘Medium’: 4 tot 7 werkplekken
‘Large’: 6 tot 10 werkplekken
LOCATIE
Écht ondernemen in het hart van Rotterdam doe je bij Plein Kantoren aan het Stadhuisplein. Met alles binnen handbereik én optimaal bereikbaar vind je hier zowel de rust als de reuring om geïnspireerd te werken. Vanaf je eigen comfortabele werkplek ben je in een paar stappen bij alle voorzieningen in de binnenstad. En met de metro op steenworp afstand en Rotterdam Centraal Station op minder dan 10 minuten lopen zijn jij, je collega’s en je relaties altijd snel op de plaats van bestemming.
Een goede werk-privébalans? Plein Kantoren maakt het mogelijk. Op en rond het Stadhuisplein vind je alles wat je nodig hebt – en meer – om je leven in te richten zoals jij dat wilt: hier loop je voor een snelle boodschap tussendoor snel even een van de supermarkten of andere winkels in de buurt binnen. Hier kun je altijd een uurtje in de sportschool om de hoek spenderen om de werkdag goed te beginnen of af te sluiten. Ook superhandig: douchen na afloop kan gewoon op kantoor.
Verwacht je buitenlandse gasten of ben je zelf geregeld voor zaken op pad? Rotterdam CS is op loopafstand en met de Intercity Direct ben je binnen een half uur op Schiphol. En na, of misschien wel tijdens het harde werken, is er alle gelegenheid samen gezellig wat te eten en/of drinken. Dat verbindt, inspireert en motiveert. Bij Plein Kantoren weet je je omringd door uiteenlopende hippe, maar ook meer casual horecagelegenheden. Een werklunch of vrijdagmiddagborrel is dus zó georganiseerd: je hebt het voor het kiezen. Met bioscoop, theater en concertzaal in de buurt is er bovendien elke avond wel iets cultureels te beleven.
PARKEREN
In de directe omgeving zijn voldoende parkeervoorzieningen aanwezig, zoals de Interparking parkeergarage gelegen aan de Kruiskade of de parkeergarage van Rotterdam Building.
OPLEVERINGSNIVEAU
– De kantoorruimten wordt turn-key opgeleverd en beschikt over de volgende faciliteiten:
– Kantoorruimten inclusief hoogwaardig design meubilair (zit-sta bureaus inclusief ergonomische stoelen) en opbergkast;
– Vergadertafel in de unit;
– Industrieel plafond voorzien van led verlichting (d.m.v. led lijnen) en akoestische geluidspanelen;
– Luxe pantry/bar met inbouwvoorzieningen (gedeeld gebruik);
– Vergaderruimte(n) per verdieping (gedeeld) inclusief online reserveringssysteem;
– Eenpersoons vergaderruimte(n) per verdieping (gedeeld) voor online overleg;
– Verwarming en koeling d.m.v. compleet nieuwe klimaatinstallatie ;
– Kabelgoten voorzien van elektra en databekabeling. In het gebouw is Glasvezel aanwezig;
– Elektrisch verstelbare binnenzonwering;
– Gescheiden toiletgroepen;
– Mogelijkheid voor (beveiligd) versturen en ontvangen van pakketten;
– Dakterras met uitzicht op de Coolsingel;
– Douche;
– Afgesloten (camera bewaakte) fietsenstalling met oplaadmogelijkheid;
– OpenR systeem voor 24/7 (online) toegang ook voor bezoek.
HUURPRIJS KANTOORRUIMTE
De kantoorunits zijn te huur vanaf
• ‘Small’ vanaf € 2.050,- per maand;
• ‘Medium’ vanaf € 2.600,- per maand;
• ‘Large’ vanaf € 3.800,- per maand.
Dit betreft een all-in huurprijs exclusief BTW.
SERVICEKOSTEN
De servicekosten zijn inbegrepen bij de huurprijs.
BETALING
Betaling van de huur, servicekosten en btw geschiedt per maand vooruit.
AANVAARDING
Per direct.
HUURTERMIJN(EN)
Vanaf 6 (zes) maanden.
HUURPRIJSAANPASSING
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na huuringang, op basis van de Consumentenprijsindex, reeks CPI- alle huishoudens (2015 =100) zoals gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek.
ZEKERHEIDSSTELLING
Huurder dient een onvoorwaardelijke en onherroepelijke bankgarantie te stellen bij een erkende Nederlandse bankinstelling, ter grootte van tenminste drie maanden huur en servicekosten te vermeerderen met btw.
BTW
Bij het vaststellen van de huurprijs is uitgangspunt geweest dat huurder het gehuurde voor tenminste het bij de wet vastgestelde of nader vast te stellen minimum percentage blijvend zal gebruiken voor prestaties die recht geven op aftrek van btw, zodanig dat kan worden geopteerd voor een belaste (ver)huur. Indien een niet btw belaste verhuur wordt overeengekomen zal een opslag op de huurprijs worden berekend.
OVEREENKOMST
Huurovereenkomst op basis van het standaardmodel van de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) voor kantoorruimte en overige bedrijfsruimte, versie februari 2015, met bijbehorende algemene bepalingen eventueel aangevuld met bijzondere bepalingen van verhuurder.
DISCLAIMER
BRiQ real estate B.V. heeft deze vrijblijvende projectinformatie met de grootst mogelijke zorgvuldigheid samengesteld, maar aanvaardt geen aansprakelijkheid voor de eventuele onjuistheid ervan. Op alle teksten en beelden in deze vrijblijvende projectinformatie berust het copyright bij BRiQ real estate B.V. Dit houdt in, dat er niets zonder toestemming van BRiQ real estate B.V. mag worden gekopieerd. Deze vrijblijvende projectinformatie dient slechts als indicatieve informatieverstrekking en kan nimmer worden beschouwd als aanbieding c.q. offerte.