Omschrijving
INTRODUCTIE
Gelegen op een zichtlocatie direct aan de A15 in het voormalig Botlek Stores complex zijn voor verhuur diverse representatieve bedrijfs- en kantoorruimten beschikbaar, al dan niet in combinatie met elkaar.
De recent gerenoveerde hoogwaardig afgewerkte kantoorruimten zijn gelegen op de 1e verdieping, hebben een industriële uitstraling, worden hoogwaardig afgewerkt en turnkey opgeleverd o.a. voorzien van vloer- wand en plafondafwerking, glazen scheidingswanden, airco-split-units, mechanische ventilatie en ledverlichting. Door het servicepakket dat u wordt aangeboden wordt u (nagenoeg) volledig ontzorgt. Zo kunt u onder andere gebruikmaken van de gezamenlijke vergaderruimte en kantine waar de koffie en thee voor u klaar staan, wordt uw kantoorruimte dagelijks schoongemaakt en is er een glasvezelinternetverbinding voor u beschikbaar.
De bedrijfsruimten zijn gelegen op de begane grond en zijn o.a. voorzien van een monolithisch afgewerkte betonvloer, elektrisch bedienbare overheaddeur(en) van 4x4m of 4x3m en een separate loopdeur, ledverlichtingsarmaturen, heater (verwarming), luxe betegelde sanitaire voorzieningen en eventueel een kleine kantoorruimte. De vrije hoogte in de bedrijfsruimte bedraagt ca. 4,00 m onder de staalconstructie en de maximale vloerbelasting van de glad afgewerkte betonvloer bedraagt 1.000 kg/m².
LOCATIE
Het complex is gelegen in de Vondelingenplaat direct naast de op-/afrit langs de Rijksweg A15 (Maasvlakte – Rotterdam – Gorinchem). De op- en afrit van de A15 zijn op één minuut afstand gelegen.
BEREIKBAARHEID
De bereikbaarheid van het object is optimaal vanwege de ligging langs de rijksweg A15 (Maasvlakte – Rotterdam – Gorinchem). De op- en afrit van de A15 zijn op één minuut afstand gelegen.
INDELING/COMBINATIES
De momenteel nog voor verhuur beschikbare (combinaties) bedrijfs- en kantoorruimten incl. opslag gemeenschappelijke ruimten zijn:
Unit A: VERHUURD
Unit B: ca. 209 m² bedrijfsruimte i.c.m. ca. 119 m² kantoorruimte en ca. 185 m² kelderruimte
Unit C: ca. 252 m² bedrijfsruimte
Unit D: ca. 300 m² bedrijfsruimte i.c.m. ca. 58 m² kantoorruimte
Unit E: VERHUURD
Unit F: VERHUURD
Unit G: ca. 82 m² kantoorruimte
Unit H: VERHUURD
Unit J: VERHUURD
Unit K: ca. 99 m² kantoorruimte
Unit M: ca. 96 m² kantoorruimte
Unit N: ca. 96 m² kantoorruimte
Unit P: ca. 74 m² kantoorruimte
In de hiervoor genoemde metrages is tevens een opslag voor de algemene ruimte opgenomen
De oppervlakten zijn zo secuur mogelijk vastgesteld, doch mogen niet worden aangemerkt als verhuurbare oppervlakte zoals gedefinieerd door het Nederlands Normalisatie-instituut in bijlage B van NEN 2580.
Onder- danwel overmaat van het metrage zal nimmer (kunnen) leiden tot enige verrekening van de huurprijs en/of eventuele kosten bijkomende leveringen en diensten, tijdens de periode van deze huurovereenkomst met inbegrip van eventuele verlenging(en) hiervan.
PARKEREN
Openbare (gratis) parkeergelegenheid in de directe omgeving. Tevens is er een gezamenlijke inpandige fietsenstalling.
OPLEVERINGSNIVEAU
Bouwaard/algemeen:
– onderheide betonfundering;
– betonnen verdiepingsvloeren;
– opbouw staalconstructie;
– kunststof kozijn v.v. isolerende beglazing (hr++);
– geïsoleerd dak met bitumineuze dakbedekking met PV panelen.
Kantoorruimte:
– indeling begane grond: entree/ontvangsthal met trapopgang en lift naar de 1e verdieping en luxe betegelde toiletgroep (m/v en mindervalide);
– indeling 1e verdieping: gezamenlijke gang waarvandaan de verschillende kantoorruimten en de gezamenlijke kantine, vergaderruimte en sanitaire ruimten direct te bereiken zijn;
– industriële plafonds v.v. houten afwerking en ledverlichting;
– glazen scheidingswanden en wanden afgewerkt met houten accenten;
– koeling en verwarming middels airco-splitunits;
– mechanische ventilatie;
– gezamenlijke luxe betegelde toiletgroep (m/v);
– uitgebreide pantry op de 1e verdieping;
– databekabeling voorzien van wandcontactdozen.
Bedrijfsruimte:
– monolithisch afgewerkte betonvloer, maximale vloerbelasting 1.000 kg/m²;
– vrije hoogte ca. 4,00 meter;
– elektrisch bedienbare overheaddeur;
– loopdeur naast overheaddeur;
– ledverlichtingsarmaturen;
– afgewerkte kantoorruimte v.v. sanitaire voorzieningen (Unit C)
– brandblusmiddelen.
HUURPRIJZEN
Huurprijs op aanvraag
SERVICEKOSTEN
Door of vanwege verhuurder wordt onder andere de levering van de volgende zaken en diensten verzorgd, welke in de bovengenoemde huurprijzen zijn inbegrepen:
– gasverbruik inclusief vastrecht van het gehuurde;
– elektriciteitslevering inclusief vastrecht van het gehuurde en de gemeenschappelijke ruimten;
– waterlevering inclusief vastrecht van het gehuurde;
– onderhoud en periodieke controle van:
– centraal verwarmingssysteem;
– lift installatie;
– klimaatsystemen;
– noodverlichting/nood elektriciteitsinstallatie;
– brandmeldinstallatie en brandblusapparatuur;
– evacuatiesysteem;
– alarmsysteem;
– alarmstoringssysteem;
– brandkraan pompsysteem;
– glasbewassing;
– intercomsysteem;
– elektrische (overhead)deuren;
– zonwering;
– schoonmaak algemene ruimten en beglazing algemene ruimten;
– vuilafvoer;
– periodiek schoonmaak van de daken en hemelwaterafvoeren;
– onderhoud groenvoorzieningen, inclusief het vervangen van planten in algemene ruimten;
– telecommunicatiekosten voor het liftsysteem, alarmsysteem met storingsdienst, brandmeldinstallatie;
– glasverzekering buitenbeglazing;
– 5% administratiekosten over de hiervoor genoemde leveringen en diensten.
AANVAARDING
Per direct.
HUURTERMIJN
5 jaar met verlengingsperioden van 5 jaar. Ieder ander termijn in overleg.
HUURPRIJSAANPASSING
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na datum huuringang, op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
ZEKERHEIDSSTELLING
Een waarborgsom of bankgarantie ter grootte van een betalingsverplichting van drie maanden, inclusief BTW.
BTW
Het uitgangspunt is dat Huurder het gehuurde voor tenminste het bij Wet vastgestelde of nader vast te stellen minimumpercentage blijvend zal gebruiken voor prestaties die recht geven op aftrek van omzetbelasting, zodanig dat met de ondertekening van de huurovereenkomst zal worden geopteerd voor belaste (ver-)huur. Indien Huurder na de huuringangsdatum niet of niet meer aan dit uitgangspunt kan voldoen, zal de huurprijs worden verhoogd, zodanig dat Verhuurder wordt gecompenseerd voor de gevolgen van het vervallen van de mogelijkheid van het verrekenen van omzetbelasting.
OVEREENKOMST
Standaard huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, vastgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in februari 2015.
BESTEMMINGSPLAN
Bij de gemeente Rotterdam valt de onderhavige onroerende zaak in het vigerende bestemmingsplan “Botlek-Vondelingenplaat”, welke onherroepelijk is vastgesteld op 23 april 2015. Conform het bestemmingsplan heeft de locatie als enkelbestemming “Bedrijf – Andere havengerelateerde activiteiten”.
De voor “Bedrijf – Andere havengerelateerde activiteiten” aangewezen gronden zijn o.a. bestemd voor:
andere havengerelateerde activiteiten, waaronder haven-facilitaire diensten, testlaboratoria ten behoeve van de maritieme sector en logistieke dienstverlening;
bedrijfsgebonden kantoren.
Raadpleeg voor alle regels en bijlagen de website: ruimtelijkeplannen.nl
DISCLAIMER
BRiQ real estate B.V. heeft deze vrijblijvende projectinformatie met de grootst mogelijke zorgvuldigheid samengesteld, maar aanvaardt geen aansprakelijkheid voor de eventuele onjuistheid ervan.
Op alle teksten en beelden in deze vrijblijvende projectinformatie berust het copyright bij BRiQ real estate B.V. Dit houdt in, dat er niets zonder toestemming van BRiQ real estate B.V. mag worden gekopieerd.
Deze vrijblijvende projectinformatie dient slechts als indicatieve informatieverstrekking en kan nimmer worden beschouwd als aanbieding c.q. offerte.