€ 495.000,- per jaar

Omschrijving

ALGEMEEN
Gelegen in het Rotterdamse Waalhavengebied komt per eind 2023 voor verhuur beschikbaar ca. 4.646 m² warehouse in combinatie met ca. 601 m² kantoorruimte verdeeld over totaal 3 bouwlagen. Aan de voorzijde van het gehuurde heeft men de beschikking over voldoende parkeer mogelijkheden is ruimte voor eventuele buitenopslag en verkeersbewegingen. Het complex is gelegen aan de Van Weerden Poelmanweg 8-10 en ligt op een steenworp afstand van de Rijksweg A15 (Rotterdam-Gorinchem-Arnhem).
De bedrijfsruimte in het object beschikt over een goede expeditie ruimte voorzien van 6 loadingdocks en 2 overheaddeuren op maaiveldniveau, alsmede een goede vrije hoogte.

BEREIKBAARHEID
Door de ligging binnen de ruit van Rotterdam, vrijwel direct aan de A15 (Maasvlakte – Nijmegen) is de Waalhaven uitstekend bereikbaar via afslag 18-Pernis richting Heijplaat. De A15 is de belangrijkste verkeersader in het Rotterdamse haven- en industriegebied en is onlangs verbreed tot aan Vaanplein met als doel: minder files en een betere doorstroming.
De busverbinding met busstation Waalhaven is op enkele minuten loopafstand, met uitstekende verbinding tot metrostation Zuidplein.

KADASTRALE AANDUIDING
Gemeente Rotterdam, sectie AN, nummer 633

INDELING
Ca. 4.646 m² (v.v.o.) bedrijfsruimte op de begane grond verdeeld over twee compartimenten;
Ca. 601 m² (v.v.o.) kantoorruimte op de begane grond, eerste verdieping en tweede verdieping.
Onder- dan wel overmaat van het metrage zal nimmer (kunnen) leiden tot enige verrekening van de huurprijs en/of eventuele kosten bijkomende leveringen en diensten, tijdens de periode van deze huurovereenkomst met inbegrip van eventuele verlenging(en) hiervan.

OPLEVERINGSNIVEAU
Warehouse:
– 6 Loadingdocks voorzien van dockshelters en elektrisch bedienbare docklevelers;
– 2 Overheaddeuren op maaiveldniveau;
– Monoliet afgewerkte betonvloer met een max. vloerbelasting van ca. 3.000 kg/m²;
– Goede vrije hoogte, ca. 9.35m onder staal;
– Krachtstroom aansluiting;
– Verwarming middels direct gestookte gasheaters;
– Gemetselde borstwering met daarboven geïsoleerde gevelbeplating;
– LED-verlichting;
– Meterkast met aansluitingen voor gas, water, elektra en telecom.

Kantoor:
– Entree op de begane grond met trapopgang naar de verdiepingen;
– Open kantoor-/werkruimtes met ontvangstloket op de begane grond en open werkvloeren op de verdiepingen;
– Systeemplafonds voorzien van LED verlichtingsarmaturen;
– Sanitaire voorzieningen per bouwlaag;
– Pantry per bouwlaag;
– Brandslanghaspels.

HUURPRIJS
€ 495.000,– per jaar

Bovengenoemde huurprijs is exclusief BTW, servicekosten en BTW over de servicekosten.
Huur te voldoen bij vooruitbetaling per maand.

HUURPRIJSAANPASSING
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na datum huuringang, op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

HUURTERMIJN
5 jaar met verlengingsperioden van 5 jaar. Ieder ander termijn in overleg.

OPZEGTERMIJN
Wederzijdse opzegtermijn van twaalf maanden tegen het einde van een huurperiode. Ieder ander termijn in overleg.

OMZETBELASTING
Het uitgangspunt is dat Huurder het gehuurde voor tenminste het bij Wet vastgestelde of nader vast te stellen minimumpercentage blijvend zal gebruiken voor prestaties die recht geven op aftrek van omzetbelasting, zodanig dat met de ondertekening van de huurovereenkomst zal worden geopteerd voor belaste (ver-)huur. Indien Huurder na de huuringangsdatum niet of niet meer aan dit uitgangspunt kan voldoen, zal de huurprijs worden verhoogd, zodanig dat Verhuurder wordt gecompenseerd voor de gevolgen van het vervallen van de mogelijkheid van het verrekenen van omzetbelasting.

SERVICEKOSTEN
Bovenop en gelijktijdig met de periodiek verschuldigde huurprijs zal door verhuurder een verrekenbaar voorschot worden berekend ter grootte van € NOTG per m² per jaar voor onder andere navolgende leveringen en diensten.
– Periodieke controle brandblusmiddelen;
– Periodieke controle verwarmingsinstallatie;
– Periodieke controle overheaddeur, loadingdocks en docklevelers.
Uitgangspunt is dat huurder zelf leveringscontracten sluit met nutsbedrijven voor de levering van gas, water en elektra.

ZEKERHEIDSSTELLING
Een waarborgsom of bankgarantie ter grootte van een betalingsverplichting van drie maanden huur, servicekosten en BTW.

HUUROVEREENKOMST
Standaard huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, vastgesteld door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) in februari 2015.

BESTEMMINGSPLAN
Conform het bestemmingsplan ‘Waalhaven en Eemhaven’, onherroepelijk sinds 22 februari 2018, is het gebouw bestemd als ‘Bedrijf – 6’ aangewezen gronden zijn bestemd voor:
– dienstverlening ten behoeve van de scheepvaart en offshore;
– andere haven gerelateerde activiteiten, waaronder haven facilitaire diensten, testlaboratoria ten behoeve van de maritieme sector en logistieke dienstverlening;
– distributie- activiteiten;
– bedrijven, met het daarbij behorende erf en werkterrein;
– milieustraat, alsmede een wasstraat voor voertuigen;
Raadpleeg voor alle regels en bijlagen de website:

DATUM VAN OPLEVERING
In overleg, maar niet eerder dan 1 januari 2024.

PRIVACY
BRIQ respecteert uw recht op privacy en garandeert dat uw persoons- en bedrijfsgegevens op een vertrouwelijke en verantwoordelijke wijze zullen worden behandeld, overeenkomstig de richtlijnen uit de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

DISCLAIMER
Nadrukkelijk is vermeld dat deze informatieverstrekking niet als een aanbieding of offerte mag worden beschouwd. Aan deze gegevens kunnen geen rechten worden ontleend.

Interesse in dit object?

Johan de Haan

Partner | Director Industrial & Logistics + 31 (0)6 52 616 956
dehaan@briq.nl

Vergelijkbare objecten

Steenhouwerstraat 74-120

verhuurd

Bedrijfsruimte

Steenhouwerstraat 74-120

Hoogvliet
€ 1.175 per maand
87 m2